O Rotkäppchen

Příběh nejoblíbenějšího německého sektu začíná v roce 1856. Za tu dobu prošla společnost mnohými změnami a inovacemi. Je ale několik věcí, které jsou neměnné. Takovou je např. červená barva hrdla láhve sektů evokující červenou kapuci červené karkulky (=  Rotkäppchen), která zůstává ikonickým symbolem tohoto výrobce sektů.

Historie, tradice a spolehlivost jsou pojmy, kterými lze sekty Rotkäppchen nejlépe charakterizovat. Zkušení sklepmistři si po celé generace předávají své znalosti a jejich zručnost se odráží ve výsledné prvotřídní kvalitě. Díky odkazu, který sdílejí, se tak můžete spolehnout na neměnné vlastnosti vín, i navzdory tomu, že sekty vyrábí z cuvée – tedy z různých kombinací různých vinných odrůd z různých vinic.

  • 1856 Tři zakladatelé

    26. září se Moritz a Julius Klossovi se svým kamarádem Carlem Foersterem rozhodli založit ve Freyburgu (centru vinařské oblasti Saale-Unstrut) obchod s vínem.

  • 1857 Výroba sektu

    Rok po založení v zimě se vlastníci rozhodli o rozšíření businessu o továrnu na výrobu šumivého vína. Od té doby se začal vyrábět sekt „Kloss & Foerster“.

  • 1866 Obchodní trend

    V té době jsou v módě francouzské názvy vín, proto majitelé kvůli trendu a posílení prodeje pojmenovávají sekty francouzskými názvy jako např. Hause Kloss & Foerster „Monopol“, „Crémant Rosé“, „Lemartin Frères“ und „Sillery Grand Mousseux“. Následuje celá řada vinařských výstav a degustací, kde společnost získává řadu ocenění.

  • 1894 Vznik Rotkäppchen

    V květnu vstupuje v platnost nový zákon o obchodních značkách a  Kloss & Foerster musí změnit název sektu „Monopol“ na jiný. Vzniká tedy nové jméno. Nese název podle červené kapsle na hrdle freyburských sektů, která evokuje červenou kapucu/ čepici/ pokrývku hlavy = karkulku. V němčině Rotkäppchen.

  • 1948–1952 Přejmenování společnosti

    V období po II. světové válce je původním vlastníkům zabaven majetek, který je znárodněn. Günther Kloss odchází do západního Německa, kde znovu zakládá závod na zpracování šumivých vín „Kloss & Foerster“. Mezitím je zakázán název továrny podle původních majitelů. Stanovuje se nový název dle jednoho z produktů „Rotkäppchen Sektkellerei“.

  • 1981 125. výročí založení

    Společnost slaví 125. výročí svého založení.

  • 1993 Reklamní kampaň

    S otevřením trhu po roce 1989 vznikají nové obchodní možnosti a dochází k tlaku konkurence. Na základě toho Rotkäppchen zahajuje velkou reklamní kampaň. Objevují se první i inzeráty v tisku. Láhve zdobí nové elegantní etikety.

  • 2000 Dívka v červeném

    S novým tisíciletím přichází i nová vizuální podoba sektu asociovaná s dívkou v červených šatech. Ve všech mediích se objevuje nová tvář značky – krásná dívka „Maria“. Koncem roku 2001 se Rotkäppchen stává v Německu nejúspěšnější značkou vyrábějící sekty.

  • 2002 Důvěryhodnost u spotřebitelů

    Němečtí spotřebitelé volí Rotkäppchen jako nejdůvěryhodnější značku šumivých vín a Rotkäppchen od té doby každoročně titul obhajuje.

  • 2005 Akvizice a podíl na trhu

    Po akvizici značek šumivých vín společnosti Canadian Seagram Company Ltd. je založena společnost Rotkäppchen-Mumm Sektkellerei GmbH. Tímto krokem získává 30% podíl na mezinárodním trhu.

  • 2008 Nealkoholický sekt

    Uvedení nealkoholického sektu Rotkäppchen na trh. Nový produkt se objevuje v originálním svěžím designu.

  • 2016 Mezi nejlepšími

    Značka Rotkäppchen se umístila mezi čtyřmi německými top značkami: „Nejlepší značky 2016“.


Prosím zadejte své datum narození.



Společnost Rotkäpchen se zavázala v rámci právních předpisů pro odpovědné užívání alkoholických nápojů. Jelikož tato webová stránka obsahuje reklamní informace o alkoholických nápojích, prosíme o předchozí potvrzení vaší plnoletosti. Návštěvou naší webové stránky přijímáte naše podmínky používání a zásady ochrany osobních údajů.

Impresum